Former Parsonage in Beautiful Freiburgerland

  • Ependes
Map view 

BnB Flüeler

Pierre & Fatima FLÜELER

To host 

Ependes is located 7 km south of Fribourg. Our house (an ancient 15th-Century rectory) has been carefully restored. A spacious lawn invites guests to relax. It is also possible to rent the whole flat per week. WiFi available. Upon request, we can serve gluten-free bread. Room 1 can be rented on a daily basis. Rooms 2 and 3 only on a monthly basis. Monthly residents have two options: Five nights per week (Monday through Friday) CHF 800 per month. Full week (Monday through Sunday) CHF 1000 per month. Breakfast not included.

  • Accommodation: No Stars
  • Sleeps (excl. extra bed): 4
  • Breakfast: Deluxe buffet 5* V  
  • Member since: 2002
  • Minimum stay: 30 nights  

Accommodation details

  • Single/multiple-family home
  • In a village
  • Agricultural area
  • Parking
  • Free Wifi
  • Shower Accessories
  • Hair Dryer
  • Iron
  • Playground for children

Specialization

  • Excellent for Winter Sports Fans
  • Excellent for Hikers
  • Excellent for Cyclists
  • Excellent for Motorcyclists
  • Excellent for Seminars & Conferences
  • Excellent for Long-Term Stays
  • Excellent for Voluntourism

What BnB offers

Guest Rooms
Rate per night

Room 1

18 m2
1 Queen-size bed
WiFi (free)

Available in room

TV, Desk

Private use, outside room

Fridge

Shared with other guests

Cooking facilities, Microwave, Coffee machine, Washbasin, WC, Shower

Shared with host

Garden / terrace

1 CHF 75.00
2 CHF 150.00
plus CHF 15.00

Check calendar 

Room 1
  This calendar is not updated regularly

Room 2

15 m2
1 Single bed
WiFi (free)
Additional bed possible

Available in room

TV, Balcony, Desk

Shared with other guests

Fridge, Cooking facilities, Microwave, Coffee machine, Washbasin, WC, Shower

Shared with host

Garden / terrace

1 CHF 35 - 70
plus CHF 15.00

Check calendar 

Room 2
  This calendar is not updated regularly

Room 3

40 m2
1 Single bed
WiFi (free)
Additional bed possible

Available in room

TV, Fridge, Balcony, Desk

Private use, outside room

Coffee machine, Washbasin, WC, Shower

Shared with other guests

Cooking facilities, Microwave

Shared with host

Garden / terrace

1 CHF 35 - 70
plus CHF 15.00

Check calendar 

Room 3
  This calendar is not updated regularly

Location

Address

BnB Flüeler
Pierre & Fatima FLÜELER
Route de Sales 3
1731 Ependes

Tourist office

More information

Directions

Fribourg / Freiburg - bus no 233 direction Treyvaux to bus stop Ependes village
Route planning

Accommodation

Property number: 365

Visitor review

9.8

Fantastic

4 reviews


Correctness of Description 9.8
Communication 10
Cleanliness 9.8
Location 9.8
Check-in 9.8
Value for Money 9.5
Comfort 9.5
Amenities 9.8
Host 10

9.7

Nadia

Switzerland, 21. May 2023

Netter und unkomplizierter Gastgeber, der sich sehr um unser Wohl bemüht hat. Feiner Zmorgen mit regionalen Produkten. Vielen Dank, Pierre, dass Du uns auf unserer Velotour noch so kurzfristig aufgenommen hast!


10

Andreas

Germany, 20. January 2023

Sehr gut ausgestattet und großzügige Küche.
Im Zimmer fehlt es an nichts. Der Gastgeber ist sehr freundlich und kümmert sich. Vielen Dank
Ich komme gerne wieder!!

hallo Andreas, hoffe du bist gut nach hause gekomen. danke für deine bewertung.leute wie dich suchen mehr als ein normales hotelzimmer. vielen dank für dein kommen.


10

Angela

Germany, 13. July 2022

Es ist mir seit vielen Jahren eine Freude die herzliche Gastfreundschaft der Familie genießen zu dürfen. Die Zimmer sind ruhig, geräumig und einladend. Es ist alles vor Ort was man braucht, ansonsten fragt man einfach Pierre :o) Auch das herrliche Frühstück möchte ich hier noch loben. Vielen lieben Dank!

hello Angela, danke für deinen kommentar. leute wie dich suchen mehr als nur ein hotelzimmer....isn't it? danke für deinen kommentar...habe heute erstmals gesehen wie ich auf bnb.ch bepunktet worden bin...für mich sind die besten nur für das beste genug.


9.3

Ayhan

Germany, 06. July 2022

Ich komme seit 14 Jahren zur BnB Familie Flüler und bin sehr zufrieden eine nette freundliche Atmosphäre und Gemütliches Zimmer kann ich nur weiterempfehlen

hallo Ayhan, danke für deine bewertung...zum glück bin ich nicht perfekt perfekt...habe heute meine bewertung entdeckt...weil ein gast mich bewerten musste...habe bei der bewertung fast einen schlag bekommen...ab den bewertungen...sollte weniger geben...wird sehr schwierig sein, weil mir der aufenthalt der gäste so ans herzen gewachsen ist...nur weiter so, Ayhan. merci beaucoup.

Further information

Cancellation policy

Moderate (PDF)

House rules

No information

Check-in / check-out

Check-in: Flexible
Check-out: Flexible

BnB Flüeler

BnB Flüeler

Pierre & Fatima FLÜELER

To host 
 An den gewählten Daten beträgt der Mindestaufenthalt {{ minimum_stay }} Nächte.
The accommodation cannot fit you in on your chosen dates.
{{ checkin }} - {{ checkout }}
Change date 

  • {{ $parent.rooms[room] }} - {{ guests }} {{ guests === 1 ? 'Guest' : 'Guests' }}
Change selection 


Accommodation
{{ prices.rooms }}
Breakfast
{{ prices.breakfast }}
Service charge
{{ prices.service }}
Total
{{ prices.total }}
Plus visitor tax
{{ prices.tax }}
Language selection
Share