Cà San Matteo

  • ID 2658
  • Elevation 558 m
Deluxe Breakfast

Clarissa ORSI

Strada Muralta 8
6955 Cagiallo

Send Message

Languages Italiano, Deutsch, English, Français, Español

10 Sleeping Places
Phone Contact Phone 1+41 91 930 00 83
Display Map
Host Website
Tourist Office

About the Host

The cosy, modern B & B “Cà San Matteo” is set in a landscape of stunning natural beauty, with views of the surrounding mountains, fields, and vineyards. It is located in Capriasca (Ticino) next to the family-run winery, just a few kilometres from the centre of Lugano. At “Cà San Matteo”, you can feel the closeness to the region, the family’s passion for food and wine, hospitality, and attention to detail.

Travel Information

Amenities

Family Hotel
Agglomeration
Countryside
Accommodation Independent from Host
Ideal for hikers
Ideal for cyclists/bikers
Ideal for motorcycle drivers
Business friendly
Business center
Parking
Parking nearby
Families welcome

Our BnB Accommodations

  • Available in the room
  • Private use, located outside of the room
  • Share with other guests
  • Share with host
35m2
Price per night
  • 2 Double bed (160 to 200 cm)
  • Free Wifi
  • Discount for children on request
Balcony/Terrace
Cooking facilities
Fridge
Washbasin
Shower
WC
CHF 160 - 200
CHF 160 - 200
CHF 200 - 240
CHF 240 - 280
28m2
Price per night
  • 2 Double bed (160 to 200 cm)
  • Free Wifi
  • Discount for children on request
Balcony/Terrace
Fridge
Washbasin
Shower
WC
CHF 130 - 150
CHF 130 - 150
CHF 170 - 190
CHF 210 - 230
22m2
Price per night
  • 1 Double bed (160 to 200 cm)
  • Free Wifi
  • Discount for children on request
Balcony/Terrace
Fridge
Washbasin
Shower
WC
CHF 100 - 110
CHF 115 - 125
Total

Breakfast is included!

Guest Review

Correctness of Description 10
Communication 10
Cleanliness 10
Location 10
Check-in 10
Value for Money 10
Comfort 10
Amenities 10
Host 10

Average Rating

Results from 1 Reviews
10/10
Claude, Switzerland
March 25, 2019

meine Partnerin und mich zieht es schon seit vielen Jahren immer wieder ins Tessin, weil wir es lieben in der Natur zu sein und zu biken. Immer suchten wir eine gute Lage um von da aus unsere Biketouren fahren zu können.
Über das BnB Cà San Matteo dürfen wir nun sagen, dass die Lage sensationell ist um Biketouren im ganzen Kanton zu unternehmen. Für uns ist es nach Jahren, der Ort, an dem für uns alles stimmt - insbesondere die Ruhe die wir hier fanden. Es ist herrlich zu schlafen ohne irgendwelchen Verkehr wahrzunehmen. Das Frühstück wird von Clarissa händisch mit viel Liebe für jeden Gast zubereitet, welches man auch im Frühstücksraum mit schönstem Ausblick in Richtung der Tessiner Berge, geniessen kann. Die eigens hergestellten landwirtschaftlichen Produkte, wie Honig und Confiture aus unmittelbarer Umgebung und vieles mehr, sind äusserst delikat. Am Abend nach einer herrlichen Biketour, in der schönen Natur des Tessins, gönnten wir uns die Sauna, die uns noch richtig weich machte um sanft einzuschlafen. Selbst ein Bikeraum um die Bikes unter Verschluss abstellen zu können ist vorhanden. Wir sind wirklich begeistert und für uns ist klar - wir werden sehr gerne wieder kommen. Wir möchten uns hiermit gerne noch einmal bei Clarissa für Ihre Gastfreundschaft bedanken und können das BnB nur empfehlen ;o)

More Offers in the Vicinity of Cagiallo

Cà San Matteo

CHF 100.00 / night

Host Listing

at1899

CHF 80.00 / night

Host Listing

bed & bike Lugano

CHF 100.00 / night

Host Listing