Modern Rooms in Farmhouse near Nature Park

  • Wattenwil
Map view 

Erlebnis Hofmatt

Johann & Regina KÜNZI

To host 

Our 250-year-old farmhouse, renovated in a modern style, is quietly located 3 km above Wattenwil. The close natural preserve Gantrisch offers hiking and cycling tours. Only 5 walking minutes away from our house you can enjoy a fantastic panorama over the most famous mountains of the Bernese Oberland, and the beautiful landscape around Lake Thun. Within a radius of 30 km you reach the cities of Thun, Berne and Interlaken, each of them offering many places of interest.

  • Accommodation: Mittelklassig 3*
  • Sleeps (excl. extra bed): 12
  • Breakfast: Deluxe 4*  
  • Member since: 2012
  • Minimum stay: 1 night

Accommodation details

  • Farm
  • Countryside
  • Agricultural area
  • Secluded
  • Parking
  • Free Wifi
  • Shower Accessories
  • Hair Dryer
  • Cot, crib until 2 years

What BnB offers

Guest Rooms
Rate per night

Familienzimmer

2 Single bed
1 Double bed
WiFi (free)
Own entrance
Additional bed possible

Available in room

TV, Fridge, Washbasin, WC, Shower, Desk

Shared with host

Garden / terrace

1 CHF 100.00
2 CHF 100.00
3 CHF 150.00
4 CHF 200.00
plus CHF 10.00

Check calendar 

Familienzimmer
  Updated 4 day(s) ago
Apartment 2 | Rooms can be booked separately
Rate per night

Room 1

16 m2
1 Double bed
WiFi (free)
Own entrance

Available in room

Desk

Shared with other guests

TV, Fridge, Cooking facilities, Microwave, Washbasin, WC, Shower, Balcony

Shared with host

Garden / terrace

1 CHF 65.00
2 CHF 100.00
plus CHF 10.00

Check calendar 

Room 1
  Updated 4 day(s) ago

Room 2

13 m2
2 Single bed
WiFi (free)
Own entrance

Shared with other guests

TV, Fridge, Cooking facilities, Microwave, Washbasin, WC, Shower, Balcony

Shared with host

Garden / terrace

1 CHF 65.00
2 CHF 100.00
plus CHF 10.00

Check calendar 

Room 2
  Updated 4 day(s) ago
Apartment | Can only be booked as a whole
Rate per night

Apartment 1

1 CHF 100.00
2 CHF 100.00
3 CHF 150.00
4 CHF 200.00
plus CHF 10.00

Check calendar 

Apartment 1
  Updated 4 day(s) ago

Room 1

20 m2
2 Single bed
1 Double bed
WiFi (free)
Own entrance
Additional bed possible
Lift / ground floor

Available in room

TV, Fridge, Cooking facilities, Microwave, Washbasin, WC, Shower

Shared with host

Balcony, Garden / terrace

Location

Address

Erlebnis Hofmatt
Johann & Regina KÜNZI
Hofmattweg 2
3665 Wattenwil

Tourist office

More information

Directions

Seftigen - direction Wattenwil Grundbach
Route planning

Accommodation

Property number: 1729

Visitor review

9.8

Fantastic

25 reviews


Correctness of Description 9.9
Communication 9.9
Cleanliness 9.9
Location 9.4
Check-in 9.8
Value for Money 9.8
Comfort 9.8
Amenities 9.6
Host 9.9

9.4

Philipp

Germany, 19. September 2023

Nach einem langen Tag auf dem Motorrad im Regen, fand ich das BnB Hofmatt. Kurz entschlossen klingelte ich. Man sagte mir es seien Betriebsferien und das noch bis zum Ende September geschlossen sei. Aber man half mir und es fand sich doch ein Zimmer für die Nacht. Vielen Dank an dieser Stelle :)
Ebenso fand mein Bike einen Platz für die Nacht.
Die Ausstattung ist super, alles was man so braucht gibt's.
Ich werd wiederkommen. :)

Vielen Dank und bis Bald.
Philipp

Vielen herzlichen Dank für die positive Bewertung. Es freut uns dass trotz der Betriebsferien eine Lösung gefunden wurde.
Gerne heissen wir sie jederzeit wieder willkommen.
Freundliche Grüsse
Erlebnis Hofmatt


9.7

Katharina

Germany, 08. September 2023


10

Salomon

Switzerland, 25. July 2023

Ein wunderschön gelegenes B&B, das alles hält, was es verspricht! Wir haben den Aufenthalt sehr genossen! Liebe Grüsse aus dem TG


10

Agathe

France, 04. June 2023

Superbe endroit !


10

Aleks & Mark

Switzerland, 21. August 2022

Wir hatten die Gelegenheit im Pilgerhäuschen bei Familie Künzi zwei superschöne Tage/Nächte (12.-14.08.2022) zu verbringen. Wir fühlten uns sehr wohl und wunderbar aufgehoben. Das Gastgeberehepaar war äusserst gastfreundlich und hat uns verwöhnt.
Wir konnten uns trotz dem kurzen Aufenthalt erholen und die Natur der Umgebung geniessen.
Wir kommen auf jeden Fall bald wieder und können allen das Erlebnis Hofmatt weiterempfehlen.
Vielen Dank für den perfekten Aufenthalt bei Euch, liebe Familie Künzi. :)
Liebe Grüsse aus Thun, Aleks und Mark


10

Helma

Switzerland, 18. April 2022

Unsere Erwartungen mehr als übertroffen, sehr grosses, schönes Zimmer, ein richtiges 4 Gänge Diner am Abend.
Freundlich, aufmerksam, liebevoll, kurz : einfach top

Danke für die gute Bewertung.


9.2

Franziska

Switzerland, 17. April 2022

Tolle idyllische Übernachtungsgelegenheit mit leckerem Abendessen!

Danke für die gute Bewertung.


10

Jan

Switzerland, 09. April 2022

Es ist sehr schön und gemütlich wir wurden herzlich wilkommengeheissen


9.7

David

Switzerland, 12. April 2021


9.3

Angelika

Switzerland, 07. April 2021

Liebe Frau Künze
Wir haben den Aufenthalt bei Ihnen sehr genossen und uns wohl gefühlt. Die Corona Situation wurde professionell umgesetzt.

Herzlichen Dank und freundliche Grüsse
Angelika

Danke für die gute Bewertung!
Wünsche Ihnen immer alles Gute!
Freundliche Grüsse Regina Künzi


10

Peter

Germany, 04. August 2020

Wir haben uns sehr wohl gefühlt


10

Roger

Switzerland, 04. August 2020


8.4

Michaël

Switzerland, 30. July 2020


10

Vreny

Switzerland, 23. June 2020

Wir hatten praktisch eine Wohnung für uns mit Tea facilities. Super ruhig, wunderschöne und saubere Unterkunft. Gastgeberin Extrem freundlich und interessiert. Spricht auch verschiedene Sprachen, wue fühlten uns rundherum wohl. Und das Nachtessen ( mit voranmeldung) war exzellent, super Köchin die Frau Künzi! Danke. Note: sehr empfehlenswert.


10

ANDREEA

Switzerland, 22. May 2019


9.8

Emmy

Switzerland, 14. May 2019

Wir fühlten uns wie zu Hause, es hat uns sehr gut gefallen.
Vielen Dank und gerne auf Wiedersehen.

Liebe Grüsse Emmy und Viktor


10

Adrian

Switzerland, 05. May 2019

Absolut traumhafter Aufenthalt, super freundliche Gastgeber, leckeres und reichhaltiges Frühstück.


9.9

Christel

Switzerland, 29. April 2019


9.9

Ursula

Switzerland, 07. February 2019

Sehr nette und zuvorkommende Gastgeber. Ein reichhaltiges Frühstück im landwirtschaftlich gestalteten Frühstücksraum.
Wir hatten eine ganze Wohnung für uns, sie ist grosszügig und gut eingerichet. Besten Dank für den schönen Aufenthalt.


9.4

Silvia

Switzerland, 04. September 2018


10

Urs

Switzerland, 03. September 2018

Freundlich, nett, flexibel
Jederzeit wieder


10

Claudia

Germany, 03. September 2018


9.7

Peter

Switzerland, 22. August 2018


10

Judith

Taiwan, 23. July 2018

Both the host and the hostess are very kind. Althogh the host can't speak English, he is very friendly. The hostess can speak four langauges and she is very nice ,too. The holiday apartment is located in a quiet village where the air is very fresh. The bathroom is quite large and there is a wahing machine and dryer which is the most considerate facility for the travellers. The breakfast is very good! I really recommend the holiday apartment to my friends!


9.9

Carina

Austria, 23. July 2018

Further information

Cancellation policy

Host's own

House rules

House rules (PDF)

Check-in / check-out

Check-in: 15:00 hrs
Check-out: 10:00 hrs

Erlebnis Hofmatt

Erlebnis Hofmatt

Johann & Regina KÜNZI

To host 
 An den gewählten Daten beträgt der Mindestaufenthalt {{ minimum_stay }} Nächte.
The accommodation cannot fit you in on your chosen dates.
{{ checkin }} - {{ checkout }}
Change date 

  • {{ $parent.rooms[room] }} - {{ guests }} {{ guests === 1 ? 'Guest' : 'Guests' }}
Change selection 


Accommodation
{{ prices.rooms }}
Breakfast
{{ prices.breakfast }}
Service charge
{{ prices.service }}
Total
{{ prices.total }}
Plus visitor tax
{{ prices.tax }}
Language selection
Share